onsdag 24 februari 2016

Startskottet har avfyrats!


Mycket har hänt och jag har haft skrivkramp...
Inte riktigt men dagen efter mötet med kommunen åkte jag på semester och därefter låg jag nerbäddad som så många andra med halsont och feber.
Därför har det inte skrivits här på ett tag.

Den 18 januari (tiden går visst fort när man har roligt!) var vi på tekniskt samrådsmöte hos kommunen tillsammans med vår Kontrollansvarig.
Där gick vi igenom en hel del kring bygget, t ex V/A-frågor, el, infarter, rivningen av dom där 10 kvm på stugan och en massa annat. Försökte tigga till mig en dispens så att vi kunde få ha kvar stugan i befintlig storlek men den gubben gick inte! 

Innan man får sätta spaden i marken måste man ha fått ett startbesked.
Och eftersom allt var i sin ordning fick vi det muntligt direkt.

Så nu väntar vi bara på att grävmaskinen ska rulla in på tomten och börja schakta.
Antar att det blir i Mars och det är inte utan att jag får lite vårkänslor :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar