onsdag 2 mars 2016

Vi bygger hus!



Ja ja ja, tänker du nog nu eftersom du redan vet det.
Men jag har ansökt om att få lägga upp min blogg på sajten vibyggerhus.se
för att dela med mig om vårt bygge och vad man kan stöta på genom processen.


Nu är den upplagd och finns här

Att bygga hus är lite som att vänta barn och att vara nybliven mamma.
Det är oändligt mycket mer som händer och sker bakom kulisserna som ingen pratar om.
Därför är det bra att kunna stötta varandra, ställa frågor, få inspiration mm. För även om det mestadels är roligt så är det en berg och dalbana av tankar och känslor som dyker upp i väntans tider. Beslut ska fattas och ibland behöver man jämka om saker för att båda (om man är mer än en som bygger) ska känna sig nöjda och lika delaktiga.
Än har Pierre och jag varit överens om det mesta men det återstår ju en del att planera. Och eftersom man vill att det i slutändan ska bli sådär jätte jättebra som man tänker sig är det också en del "stress" involverat. Dock en högst priviligerad sådan! 


Jag är otroligt tacksam över att ha möjlighet till och bygga ett helt nytt hus. Större delen av jordens befolkning har ju faktiskt inte ens tak över huvudet! :(







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar